Reklamı Geç
5 saniye kaldı
SANİYELİ REKLAM SOSYAL MEDYA TAKİP ET
QR KODU site sol kule
sağ dik reklam tweter takip et

02 Mayıs 2024, Perşembe

BEŞİKTAŞ MEDYA GRUP - Uluslararası Basın Yayın Platformu

Sosyal medyada duraklama dönemi

Sosyal medyada duraklama dönemi

ABD’de sosyal medyadaki nefret söylemi içeriklerine karşı başlatılan #StopHateforProfit (Kâr için Nefreti Durdurun) kampanyasına destek veren şirketlerin sayısı 120’yi aştı. HaberTürk'ün haberine göre, aralarında, Unilever, Coca-Cola, Verizon, Reebok, Mozilla, Levi’s, Honda ve Adidas gibi çeşitli sektörlerden firmaların yer aldığı kampanya destekçilerine Best Buy ve Ford'un ardından Starbucks da katıldı. Kampanyaya destek veren şirketler en az Temmuz ayı boyunca (bazıları yıl sonuna kadar) Facebook platformlarında reklam vermeyeceklerini duyurdular.

Nefret söylemi içeren paylaşımlara karşı sessiz kalmakla suçlanan Facebook'un yıllık reklam gelirlerinin 70 milyar doları bulduğuna dikkat çekilen kampanyada, Facebook’un nefret ve şiddet içerikli söylem ve paylaşımlara karşı daha sert ve açık bir şekilde tavır alması çağrısı yapılıyor.

George Floyd'un ölümün ardından ABD'de başlayan ırkçılık karşıtı gösteriler sosyal medyada nefret söylemini de tekrar tartışmaya açmıştı. Facebook’un ABD Başkanı Donald Trump’ın şiddet içerikli paylaşımlarını silmemesi üzerine Facebook odaklı olarak sosyal medya şirketlerine reklam boykotu başlatılmıştı.

Her ne kadar kampanyanın odağında Facebook ve Facebook’un çatısı altında faaliyet gösteren Instagram ve WhatsApp bulunsa da, reklam boykotunun kapsamı sosyal medya ve paylaşım platformlarını kapsayacak şekilde genişliyor.

2019 yılı finansal tablolarına göre Facebook’un toplam reklam gelirleri 70 milyar dolar seviyesinde ve bunun 20 milyar dolarının Instagram’dan geldiği tahmin ediliyor. Statista'nın tespitlerine göre Google ise online video paylaşım platformu YouTube üzerinden yılda 15.2 milyar dolar reklam geliri elde ediyor.

ABD Başkanı Donald Trump'ın, ırkçılıkla ilgili "yalan haberler" konusunda paylaştığı videoya, "manipüle edilmiş medya" etiketi ekleyen Twitter’ın 2019 yılında reklam gelirleri ise 3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Popüler diğer sosyal ağlardan Snapchat reklamdan 1.7 milyar dolar, Pinterest ise 1.1 milyar dolar gelir elde ediyor.

Şirketlerin Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat ve Pinterest platformlarında yaptığı yıllık toplam reklam harcaması ise 90 milyar doları aşıyor.

Editör: Veri Basın Haber Ajansı

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor
yukarı çık