Google'dan yenilik!

Dijital dünyanın en büyük oyuncularından bir tanesi olan Google, haber yayıncıları için yeni analiz araçları geliştirdi. Haber merkezleri, yeni araçlar sayesinde makaleleriyle ilgili daha derin analizler yapabilecekler.

Beşiktaş Medya Grup

Google, hiç şüphesiz ki dijital dünyanın en büyük şirketlerinden bir tanesi ve her geçen gün büyümeye, etki alanını genişletmeye de devam ediyor. Şirketin etki alanını genişletmeyi planladığı alanlardan bir tanesi de habercilik. Webtekno'nun haberine göre, Şirket, bu alanda da etkili olabilmek için 2018 yılında Google News Initiative’i duyurmuştu. Bu sayede gazeteciliğe fon sağlayacak ve endüstriyi de destekleyecekti. Üstelik Google’ın bu alandaki tek projesi bu da değildi. Şirket, 2018 yılından sonra iki proje daha geliştirdi: Google Analytics: News Consumer Insights ve Realtime Content Insights. News Consumer Insights (NCI), yayıncılar için kitlelerini genişleterek daha fazla kâr etmelerine yardım etmelerine yardımcı olmak amacıyla tasarlanırken Realtime Content Insights (RCI), haber merkezlerine güncel ve trendde olan içerikleri görmelerine yardımcı oluyor. Haber ve yayıncılık gelir optimizasyonu ve analizi direktörü Amy Adams Harding, ortakları sayesinde bu tür araçlara talep olduğundan haberdar olduklarını ancak ortaklarının bu konuda ne yapacakları konusunda neler yapacaklarını bilmediklerini ifade etti. Harding, bu araçların Google Analytics kullanan herkes için erişilebilir ve kullanımının ücretsiz olduğunu da dile getirdi.