sponsor ol
ortak çalışma dik sağ sabit

19 Aralık 2018, Çarşamba

Vücut diyete direniyor

Vücut diyete direniyor

Pek çok kişi, kış mevsimi boyunca aldığı kiloları tatilden önce vermek için diyete başlar. Tatil için yeni giysi ve mayolar almak isteyip de formunuzu kazanma isteği ile başladığınız kısa zamanda kilo verdiren diyetler, bazen derdinize çözüm olmaz. Kısa sürede kilo verdiren diyenler, kısa sürede verilen kiloların geri alınmasına neden oluyor.

Vücut kilo vermek istemeyebiliyor

Her insan genetik yatkınlığına bağlı olarak belli bir ağırlığa sahip oluyor ancak, yemek yeme ve egzersiz gibi yaşam alışkanlıkları genetik yatkınlığımızı değiştirebiliyor. Fakat dikkatli olunmaz ise, bünyenizi zorlayacak derecede kilo verirseniz, vücudunuzu korumak için hormonlarınız ile sorun yaşayabilirsiniz.

Yemek yemeyi azalttığınızda, beyindeki hipotalamus ile hipofiz bölgeleri enerji kaynaklarının azalmasını fark eder. Bu bölgeler, farklı organlardan işaretler alarak hormon düzeylerini duruma göre ayarlar.  Bunu takiben, açlık hormonları artarak, doygunluk hissi veren hormonlar düşüşe geçer. Bu nedenle daha fazla yemek yeme, özellikle diyet yaparken yememeniz gereken enerjisi yüksek yiyecekleri yeme  isteği duyulur.

Hayatta kalma içgüdüsü kilo vermeyi engelleriyor

Diyet yaparken yemeğinizden çok fazla kısarsanız, vücudunuzu açlık moduna geçirebilirsiniz ve bunun sonucunda da vücudunuz enerji tasarrufu yaparak kendini korumaya geçer. Solunum ve sindirim gibi hayati işlevlerin gerçekleştirildiği metabolizma hızını değiştiren beyin, bu şekilde daha az kalori yakmanızı sağlar. Kilo verdiğiniz için tüm aktiviteleri daha az kalori harcayarak yapmak zorunda olduğunuz için vücudunuzda gerginlik oluşur. Üstelik, çok kısıtlı yemek listesi ile yapılan diyetler, kas kütlelerinde büyük kayıplara neden olarak, metabolizmanızın yavaşlamasına neden olur.

Kilo vermek için diyete gerek yok

Kilo vermek için illaki sıkı diyet programları uygulamanıza gerek yok. Vücudunuzun dengesini bozmadan, sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz. Bunun için beslenme uzmanları, yüksek lifli besinlerden meyve, sebze ve kepekli ürünleri tüketmenizi öneriyor. Çünkü lifler daha uzun süre tokluk hissi veriyor ve içeriğindeki su kalori alımını düşük tutuyor. Zeytin yağı, fındık ve avokado da doygunluk hissini yükseltiyor.

Eğer sağlıklı kilo vererek, uzun zaman formunuzun sabit kalmasını istiyorsanız, kısa sürede kilo verdiren diyetleri tercih etmek yerine, uzun vadede sağlıklı beslenerek ve egzersiz yaparak dengeli bir şekilde kilo vermeyi tercih etmelisiniz. Ayrıca kaliteli uyuyarak, D vitamini alarak, stres yapmadan, spor yaparak uzun sürede ideal kilonuza ulaşabilirsiniz.

Editör: Buğurcan Baştuğ

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor
Site en altı REKLAM VER
yukarı çık