Reklamı Geç
5 saniye kaldı
SANİYELİ REKLAM SOSYAL MEDYA TAKİP ET
QR KODU site sol kule
sağ dik reklam tweter takip et
bmg başlık üstü yayınlar 1000

28 Şubat 2024, Çarşamba

Uluslararası Basın Yayın Platformu - Dünyanın her yerinde

İETT otobüs hatlarının numaraları değişiyor!

İETT otobüs hatlarının numaraları değişiyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) toplu taşıma hizmeti veren kurumu İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri'nin (İETT), otobüs hatlarının numaralarını kökten değiştirmeyi planlıyor. Eski numaralandırma yönteminin sistematiğinin yetersiz kaldığı belirtilirken, yeni sistemle karmaşıklığın giderilmesi planlanıyor.

Karar'dan edinilen bilgilere göre; Mevcut sistemde hat kodları sayı ve/veya harflerin bir araya getirildiği 1'den 5'e kadar karakterden oluşuyor.

YENİ HAT NUMARALARI ESKİYE UYDURULMAYA ÇALIŞILIYOR

Örneğin, Zeytinburnu'ndan kalkan hatlar 93'lü kodlardan oluşuyor ama bunun da uymadığı otobüs hatları var. Beylikdüzü-Taksim hattının kodu 145T iken Beylikdüzü-Bakırköy hattının kodu 76. Sarıyer/Rumeli Hisarüstü'nden kalkan bir otobüsün kodu 43R, biri 559C, diğer dört tanesiyse 59R ile başlıyor.

Yeni açılan otobüs hatlarıysa eski hatların numara ve harflerine uydurulmaya çalışılıyor. Sultanbeyli'den kalkan şu hatları örnek verebiliriz: 18, 18A, 18D, 18E, 18F,18H, 18K, 18M,18S, 18UK, 18Ü, 18V, 18Y, 18YS.

18 Ekim 2022 tarihinde açılan 300B Silivri Büyükçavuşlu-TÜYAP, 300C Silivri Çanta-Sancaktepe-TÜYAP, 300D Silivri Değirmenköy-TÜYAP, 300M Silivri Mimarsinan-Kavaklı-TÜYAP ve 300S Marmara Cezaevi-TÜYAP ve 25 Ağustos 2022 tarihinde açılan 50B Alibeyköy Metro-Bakırköy, 50E Alibeyköy Metro-Eminönü, 50S Alibeyköy Metro-Şişli, 50V Alibeyköy Metro-Vezneciler ve 50Y Alibeyköy Metro-Yenikapı hatları da eskiden açılan hatlara uydurulmaya çalışılmış.

Ayrıca, metro entegreli hatlar da 'M' harfiyle adlandırılıyor. 'KM43 Kartal Metrosu 43', 'HM1 Hacıosman Metro 1' ve 'MR11 Kazlıçeşme Marmaray Cevizlibağ' buna örnek olarak verilebilir.

HAT NUMARALANDIRMA SİSTEMİ DEĞİŞİYOR

İETT ve İBB Ulaşım Daire Başkanlığı'nda dolaşan bir belgeye göre, mevcut sistem yetersiz kalırken, zaman içerisinde yapılan güzergah değişiklikleriyle başka bölgelerden hareket etmeye başlayan hatlar aynı kodlarıyla hizmet vermeye devam ediyor. Bu da karışıklığı artırıyor.

İETT ve Ulaşım Daire Başkanlığı, yeni bir sistem üzerine çalışıyor. Buna göre hat kodlarının kökten değiştirilmesi planlanıyor. Yeni sistemin adı 'zon bazlı hat kodlama sistemi.'

Bu sisteme göre, coğrafi olarak birbirine yakın ilişki içerisinde olan ilçelerin belirli zonlara yani gruplara ayrılması planlanıyor. Her bir zonun da numarası olacak.

Zon içerisindeki ilçeler de kendi arasında numaralandırılacak. Mahalleler arasında da ayrı zonlar oluşturulup numaralandırılacak. Bu numaraların kombinasyonlarıyla hat numaraları oluşturulacak.

Planlanan ilçe zonları ve numaralar şöyle:

1) Beşiktaş, Sarıyer, Şişli, Beyoğlu, Kağıthane
2) Fatih, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Sultangazi
3) Güngören, Bağcılar, Bayrampaşa, Esenler, Metrobüs hatları
4) Bakırköy, Zeytinburnu, Bahçelievler, Küçükçekmece
5) Başakşehir, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt
6) Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye, Ataşehir
7) Maltepe, Kartal, Pendik, Tuzla
8) Beykoz, Çekmeköy, Sancaktepe, Şile, Sultanbeyli
9) Arnavutköy, Büyükçekmece, Çatalca, Silivri

Zon içerisindeki numaralandırmalar da 0'dan yukarıda yazıldığı sırayla gittiği rakama göre yapılacak. Örneğin, 1 numaralı zonda Beşiktaş 0, Sarıyer 1, Şişli 2, Beyoğlu 3 ve Kağıthane 4 olarak numaralandırılacak. 2 numaralı zondaysa Fatih 0, Eyüp 1, Gaziosmanpaşa 2 ve Sultangazi 3 olacak.

İlçelerdeki mahalleler de kendi arasında zonlara ayrılıp numaralandırılacak. Mahallelerden kalkan hatlar da kendi içerisinde numaralandırılacak.

AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI NELER?

Zon bazlı hat kodlama sisteminin avantajları olarak şunlar öne sürülüyor: Sistematiklik, karmaşıklığın giderilmesi, yeni hatların zon bazlı sisteme girişinin kolaylaşması, güzergah değişikliklerinde hat kodlarının esneklik gösterebilmesi.

Sistemin dezavantajları olarak da şunlar gösteriliyor: İlk başta vatandaşlardaki yerleşik algının kırmanın zorluğu ve sistemin duyurulmasıyla uygulanmasının maliyeti.

Sistemin ne aşamada olduğu, ne kadar desteklendiği veya ne zaman hayata geçirileceğiyle ilgili net bilgiye ulaşılamadı.

Kaynaklar:

Medya Başkent - İstanbul'da Yeni Dönem Başlıyor! İETT Otobüs Hatlarının Numaraları Tamamen Değişiyor

İstiklal - İETT otobüslerinde yeni karar: Hat numaraları kökten değişiyor

Yeni Akit - İstanbullular dikkat! İETT otobüs hatları ve güzergahları değişiyor

Editör: Araştırma Servisi

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor

Anket

YEREL SEÇİMLERE DOĞRU!.. İBB BAŞKANI EKREM İMAMOĞLU'NU BEŞİKTAŞLILARA SORDUK!..

yukarı çık