Reklamı Geç
5 saniye kaldı
SANİYELİ REKLAM SOSYAL MEDYA TAKİP ET
QR KODU site sol kule
sağ dik reklam tweter takip et

29 Mart 2024, Cuma

BEŞİKTAŞ MEDYA GRUP - Uluslararası Basın Yayın Platformu

Kartla alışverişte tarihi rekor

Kartla alışverişte tarihi rekor

Türkiye'de ilk corona virüsü vakasının 11 Mart'ta resmen açıklanması sonrasında vatandaşın banka ve kredi kartıyla yaptığı market harcamasındaki artış TCMB verilerine yansıdı. 28 Şubat-6 Mart haftasında 3 milyar 674 milyon TL olan "banka ve kredi kartı ile yapılan market alışverişi tutarı", 6-13 Mart haftasında 4 milyar 412 milyon TL'ye, 13-20 Mart haftasında 5 milyar 263 milyon TL'ye sıçradı. Hava yolu ve konaklama harcamaları da sadece iki haftada yarı yarıya azaldı. 13-20 Mart haftasında banka ve kredi kartı ile yapılan market harcamalarında tarihi rekor kırıldı.

Sözcü'den edinilen bilgilere göre; Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) verilerine göre, 28 Şubat-6 Mart tarihleri arasındaki haftada 3 milyar 674 milyon TL olan “banka ve kredi kartı ile yapılan market alışverişi tutarı”, 6-13 Mart haftasında 4 milyar 412 milyon TL’ye, 13-20 Mart haftasında ise 5 milyar 263 milyon TL’ye sıçradı.

13-20 Mart haftasında yapılan alışveriş tutarı, 6 Mart ile biten haftaya göre yüzde 43 arttı. Geçen yılın aynı haftasına göre “banka ve kredi kartı ile yapılan market alışverişi tutarı” artışı ise yüzde 73 oldu.

Böylece 13-20 Mart döneminde, market alışverişi tutarı tüm zamanların rekorunu açık farkla kırmış oldu.

İlk vakanın açıklanmasının ardından milyonlarca vatandaş virüsten korunmak için evlerine çekilirken, başta gıda ve hijyen malzemeleri olmak üzere ihtiyaçlarını evde stoklamak üzere marketlere hücum etmişti.

Editör: Buğurcan Baştuğ

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor
yukarı çık