Reklamı Geç
5 saniye kaldı
SANİYELİ REKLAM SOSYAL MEDYA TAKİP ET
QR KODU site sol kule
sağ dik reklam tweter takip et

18 Temmuz 2024, Perşembe

BEŞİKTAŞ MEDYA GRUP - Uluslararası Basın Yayın Platformu

İftar sofralarına zam yağmuru

İftar sofralarına zam yağmuru

Müslüman dünyası Ramazan ayının ilk sahuruna dün gece kalkarken, ilk iftar bu akşam yapılacak. Ancak bu yıl iftar sofrasına, gıda ürünlerine gelen büyük zamların ardından oturacağız. İftar sofralarının birçok vazgeçilmez ürününde fiyatlar, geçen bir yılda ikiye, üçe katlandı.

DÜNYA DÖRDÜNCÜSÜYÜZ

Edinilen bilgilere göre; Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), şubat ayında yıllık enflasyonu yüzde 67.07, gıda enflasyonunu ise yüzde 71.12 olarak açıklasa da ‘sofra enflasyonu’, TÜİK’i katladı. Türkiye Ziraat Odaları Birliği’nin (TZOB) 2023 Mart ayı fiyatları ile Türkiye’nin her yerinde mağazası bulunan bir zincir marketin güncel fiyatları karşılaştırıldığında, ‘zam şampiyonu’ yıllık yüzde 303.82’lik artış ile pirinç oldu. Pirincin kilogram fiyatı, bir yılda 37 liradan 149 liraya çıktı.  Pirincin ardından en yüksek zam oranı, yüzde 297.34 ile patateste görüldü. Kuru fasulyenin kilogram fiyatı yüzde 245.94 zamlanırken, nohut almak ise geçen yıla göre yüzde 211.25 daha pahalı. Bir adet marulun fiyatı bir yılda yüzde 180.90 oranında artarken; zeytinyağı yüzde 169.91, dana eti yüzde 154.20, mercimek yüzde 132.65, beyaz peynir  ise yüzde 112.88 zamlandı. Geçen yılki seçimlerin ardından değişen ekonomi yönetimi, enflasyonla mücadeleyi öncelikli hedef olarak belirlemesine rağmen market reyonlarına bakıldığında henüz istenilen başarılara ulaşılamadığı görülüyor. Özellikle gıda ürünlerine gelen zamlar, dar gelirli vatandaşları daha da olumsuz etkiliyor. Türkiye, gıda enflasyonunda dünya dördüncüsü konumunda bulunuyor.

Editör: Haber Merkezi

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor
yukarı çık