Reklamı Geç
5 saniye kaldı
SANİYELİ REKLAM SOSYAL MEDYA TAKİP ET
QR KODU site sol kule
sağ dik reklam tweter takip et

27 Nisan 2024, Cumartesi

BEŞİKTAŞ MEDYA GRUP - Uluslararası Basın Yayın Platformu

Ekrem İmamoğlu İstanbul'da 2019’dan 2024’e neler yaptı? 2. Bölüm

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2019 yılından bugüne kadar her alanda icraatlar yaparak İstanbul’u altyapısından çevresine, ulaşımından tarihi eserlerine kadar çok geniş bir kapsamda ele aldı. Edinilen bilgilere göre;  İBB, 5 yıl boyunca yapılan çalışmaları şöyle özetledi:

Kara Surları

1600 yıllık dünya mirası olan Kara Surları’nı 30 yıl aradan sonra tarihinin en kapsamlı restorasyonuyla adım adım yenileniyor, tarihe tanıklık etmeye devam ediyor. Binlerce ton çöp ve moloz temizlenerek ortaya çıkarılan sur hattında proje kapsamında Mevlanakapı Karakolu ve Silivrikapı Hipojesi ise “Kara Surları Ziyaretçi Merkezi” adıyla ziyaretçilere açıldı. 1985 yılından bu yana UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan Kara Surları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi restorasyonuyla turizmin yeni odağı olmaya hazırlanıyor.

Yedikule Gazhanesi

İstanbul’da kurulan ilk havagazı fabrikası olan Yedikule Gazhanesi, 1993 yılından bu yana ilk kez kapılarını açtı. Restorasyon çalışmalarının ilk etabını tamamladığımız Yedikule Gazhanesi, şehrin yeni buluşma noktası oluyor. Ücretsiz kültür sanat etkinlikleri, atölye ve sergilere ev sahipliği yapan Yedikule Gazhanesi’nin diğer etaplarının restorasyon çalışmalarını da titizlikle sürdürüyoruz.

İBB Saraçhane Arkeoloji Parkı

Saraçhane Arkeoloji Parkı Polyeuktos kalıntılarını İBB Miras ile birlikte gün yüzüne çıkarıyor, kent arkeolojisine kazandırıyoruz. Saraçhane Arkeoloji Parkı içerisinde ortaya çıkarılan Ayios Polieuktos Kilisesi, Ayasofya inşa edilene kadar şehrin en büyük kilisesi olarak biliniyor. İstanbulluların ziyaretine açtığımız Saraçhane Arkeopark içerisinde her yaştan İstanbullu kazı çalışmalarını yakından inceleme imkanı buluyor.

Bukoleon Sarayı

2021 yılında başlattığımız restorasyon ve kazı çalışmalarıyla gün yüzüne çıkardığımız Bukoleon Sarayı’nın tarihi 4. yüzyıla dayanıyor. Restorasyon süreci devam eden Bukoleon Sarayı’na açık şantiye gezileri yapılabiliyor. 8 bin 500 metrekarelik bir alana yayılan Bukoleon Sarayı tamamlandığında bir açık hava müzesi olarak İstanbul’a kazandırılacak.

Bakireler Anıtı

1953 yılında Maltepe Sahili’nin açıklarına inşa edilen ve günümüzde kara içerisinde kalan Bakireler Anıtı, yapımının 70. yılında yeniden İstanbullularla buluştu. Anıtın yanı sıra yer aldığı meydanı da düzenleyerek şehre yeni bir anıt meydan kazandırdık.

Anadolu Hisarı

Boğaz’dan gemi geçişlerini kontrol altında tutmak amacıyla 1395 yılında yaptırılan Anadolu Hisarı’nı restore ederek yeniden İstanbullulara kazandırdık. Sergi, müze ve kültürel alanları barındıran Anadolu Hisarı’nda ücretsiz konserler düzenliyor, İstanbul’un kültürel alanlarını tarihi bağlarını koruyarak artırıyoruz.

St. Pierre Han

Galata bölgesinde yer alan ve 250 yıldır İstanbul’un tarihine tanıklık eden St. Pierre Han, İBB Miras’ın restorasyonuyla gün yüzüne çıkıyor. Geleceğin kültür sanat ve yaşam durağı olan St. Pierre Han restorasyonu devam ederken açık şantiye ziyaretleri sürüyor.

Bozdoğan Kemeri

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İSKİ tarafından yapılan restorasyonla güçlendirilen Bozdoğan Kemeri’ni 2022 yılında tamamladık. Olası İstanbul Depremi’ndeki riskleri de azaltmak amacıyla restore edilen Bozdoğan Kemeri, dünyanın en eski su kemerlerinden birisi olarak İstanbul Fatih’te yer alıyor. 378 yılından bugüne varlığı korunan ve Valens Su Kemeri olarak da bilinen Bozdoğan Kemeri’ni koruyarak geleceğe taşımanın gururunu yaşıyoruz.

Süleymaniye

19. yüzyıldan bu yana değişmeyen dokusuyla İstanbul’un yedi tepesinden birinde yer alan bu tarihi semti özenle koruyarak restorasyon çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda bütünüyle ele aldığımız Süleymaniye’deki sıra dükkanları İstanbul Tasarım Müzesi olarak açıyor, çevrede yer alan onlarca projemize de titizlikle devam ediyoruz.

Festival Park Kadıköy

8.500 m2 alanı ve 10.000 kişilik kapasitesiyle şehrin yeni festival ve konser alanlarından birisi olan Festival Park Kadıköy’ü açtık. Şehrin yeni kültür sanat mekanı olan Festival Park, yaz döneminde onlarca ücretsiz konser ve etkinliğe ev sahipliği yapıyor.

Tarihi Hazire, Çeşme ve Türbeler

İstanbul genelindeki kapsamlı restorasyonların yanı sıra yüzlerce hazire, mezar, çeşme ve türbede de bakım, onarım ve restorasyon çalışmalarını yaparak İstanbul’un tarihini canlandırdık. 180 çeşmede restorasyon çalışması ve bakım onarım çalışması yaparak rutin olarak temizlik ve bakımlarına devam ediyoruz. 420 tarihi hazirede onarıma ihtiyaç duyan mezar taşlarını restore ederek koruma altına aldık. Kent tarihinde önemli yeri olan isimlerin kabir ve türbelerini de restore edip düzenli bakımlarını da üstlenerek korumaya devam ediyoruz.

Yeşil Alanlar

2019’dan beri İstanbul’a 9 m2 yeşil alan kazandırdık. İstanbul’un atıl durumdaki alanlarının bakımını ve düzenlemelerini yaptık; nitelikli yeşil alanlar, yaşam vadileri ve kent ormanlarını hayta geçirdik. 4 kent ormanı, 10 yeni yaşam vadisiyle İstanbul’un her yanında İstanbulluların keyifli vakit geçirebilecekleri ve spor yapabilecekleri yeşil alanlar yarattık. Atamızın mirasını gün yüzüne çıkardık, Atatürk’ün yapılmasında öncülük ettiği Büyükdere Fidanlığı’nı hizmete açtık.

Büyükdere Fidanlığı

1997 yılından bu yana atıl durumda bulunan ve Atamızın talimatıyla kurulan Büyükdere Fidanlığı ve Bahçıvanlık Okulu’nu yeniden İstanbullularla buluşturduk. 180 bin metrekarelik alanı kaplayan Büyükdere Fidanlığı ve Bahçıvanlık Okulu, onlarca koruma altındaki türü barındırmasının yanı sıra Türkiye’nin ilk meyve bahçesi ve fidanlığı olma özelliğini de taşıyor.

Kent Ormanları

İstanbul’a yeni yeşil alanlar kazandırmak için yola çıktık; 4 yeni kent ormanını İstanbul’a kazandırdık. Beylikdüzü Yakuplu Kent Ormanı, Çekmeköy Rahmi Demir Kent Ormanı, Eyüpsultan Kemerburgaz Kent Ormanı ve Sarıyer Atatürk Kent Ormanı’nı 2019 yılından itibaren hizmete açtık. İstanbulluların temiz hava alarak spor yapabilecekleri, aileleriyle birlikte keyifli vakit geçirebilecekleri nitelikli ve düzenli alanlar ortaya çıkararak kentin aktif yeşil alan kapasitesini artırdık.

Yaşam Vadileri

Bugüne kadar yağmurlarda taşma riski bulunan ve atıl durumda olan derelerin çevresini yeşil alanlara dönüştürerek yaşam vadilerini hayata geçiriyor, İstanbulluların nefes alıp keyifli vakit geçirebilecekleri ve spor yapabilecekleri yeşil alanlar ortaya çıkarıyoruz. 2019 yılından bugüne 15 yaşam vadisi projesinin etütlerini yaptık. Bakırköy Ayamama, Beylikdüzü Kavaklıdere, Sarıyer Baltalimanı, Çekmeköy Serindere, Pendik, Silivri Boğluca, Tuzla Hacetdere ve Tuzla Yaşam Vadileri ile Haliç Kıyıları Yeşil Koridor ve Yaşam Vadisi’ni açtık. Yine Kurbağalıdere Yaşam Vadisi içerisinde yer alan Kadıköy Yoğurtçu Parkı’nı da hizmete açtık.

Yeni ve düzenlediğimiz parklar

2019’dan bu yana İstanbul’un yeşil alan kapasitesini artırmak ve var olanı iyileştirerek İstanbul’a yeniden sunmak için uygun bölgeleri tespit ederek yeni parklar açtık. Yüzlerce parkın da iyileştirmesini yaparak nitelik kazandırdık.

Alibeyköy Merkez Parkı

Beşiktaş Türkan Sabancı Bebek Parkı

Zeytinburnu Balkan Şehirleri Parkı

Çevre Düzenleme

İstanbul’un çevresel sorunlarından çok uzun yıllardır kronikleşen sorunların çözümü için milyonlarca liralık yatırımlar yaparak İstanbul’u daha temiz, daha güvenli ve çok daha keyifli halet getirecek çalışmalara imza attık. Milyonlarca İstanbulluyu etkileyen temizlik ve güvenlikle ilgili problemleri ortadan kaldırdık, çevre düzenlemeleriyle İstanbul’un güzelliğini yeniden ortaya çıkardık.

Haliç

İstanbul’un geçmiş yıllarda en çok problem yaratan bölgelerinden birisi olan Haliç’le ilgili sorunları çözdük. Haliç’in hem ulaşımını kolaylaştırdık hem deniz için hem de çevresi için yaptığımız yatırımlarla çehresini değiştirdik. Haliç’in dip temizliği için tesis kurarak çok daha temiz ve sağlıklı olmasını sağladık. İyi su durumunu ve canlı hayatını tehlikeye atan etkileri kaldırmak için Haliç’in dibini Çamur Tarama Gemisi ile tarıyor, Haliç Dip Çamuru Tarama ve Susuzlaştırma Tesisi’ne taşıyor ve susuzlaştırıyoruz. Bu kapsamda şimdiye kadar 24 bin ton çamuru susuzlaştırdık.

Haliç kıyısında peyzaj düzenlemeleri yaparak İstanbulluların keyifle zaman geçirebilecekleri açık alanlara yenilerini ekledik. 57.524 m²’lik Silahtarağa Gençlik Parkı, Pierre Loti Meydanı ve 16.855 m² alana sahip Haliç Kıyıları Yeşil Koridor ve Yaşam Vadisi 2. etabı kapsamında “Haliç Spor Parkı”nı hizmete açtık. Yine Haliç bölgesinde Haliç Su Sporları Merkezi ve Altınboynuz Sosyal Tesisi’ni hizmete açtık.

Haliç’teki tarihi eserleri de unutmadık; Feshane-i Amire ve Fener Balat Evleri’ni restore ederek Artİstanbul Feshane ve Haliç Sanat isimleriyle kültür sanat merkezleri olarak yeniden İstanbullularla buluşturduk.

Haliç Tramvayı’nın tüm etaplarını tamamlayarak hizmete açtık. Haliç Tramvayı ile artık Alibeyköy’den Eminönü’ne tramvayla kesintisiz iletişim yapılabiliyor.

Kurbağalıdere

Yıllardır koku sorunu sebebiyle Kadıköy’ün kronik problemlerinden birisi haline helen Kurbağalıdere’yi yeniden canlandırdık. Dere ıslahını yaparak koku sorununu çözdük, çevre düzenlemesi yaparak İstanbul’un yeşil alan kapasitesine bir yenisini ekledik. Kurbağalıdere Yaşam Vadisi 1. Etap çalışmalarıyla altyapı sorunlarını çözüme kavuşturduk ve yürüyüş yolları da ekleyerek alana yeni fonksiyonlar kazandırdık.

Büyük İstanbul Otogarı

Güvenliği, temizliği ve yönetimi sebebiyle uzun yıllardır sorun yaşanan Büyük İstanbul Otogarı’nı baştan sona yeniledik. Büyük İstanbul Otogarı’na çevre ilçelerin de kullanabileceği etkinlik ve eğitim alanları ekledik. Ayrıca Gençlik Ofisi, Geçici Barınma Merkezi, Evliya Çelebi Kütüphanesi ve Hasan Âli Yücel Konferans Salonu, Enstitü İstanbul İSMEK Eğitim Merkezi ve Gazanfer Bilge Spor Merkezi gibi sosyal alanlar ekleyerek Büyük İstanbul Otogarı’nı otogar vasfının ötesine taşıdık, yaşam merkezine dönüştürdük.

Büyük İstanbul Otogarı’nın peronlarında yaşanan problemi çözmek amacıyla Peron Takip Sistemini devreye aldık. Otobüs personelinin ve şoförlerin dinlenebileceği yeni bir alan olan Kaptan Köşkü’nü de Büyük İstanbul Otogarı’nın dönüşümü kapsamında hizmete açtık.

Adalar

Adalar’da faytonların kaldırılması, temizlik, düzenleme çalışmaları ve restorasyon gibi birçok alanda projelerimizi hayata geçirerek hem Adalar ziyaretçilerinin hem Adalar sakinlerinin daha rahat, temiz ve keyifle yaşayabilecekleri bir dönüşüm başlattık.

Adalar’daki fayton eziyetini bitirdik. Fayton sahiplerinden satın aldığımız atların bakımını üstlendik; sonrasında üniversite, kuruluş ve kişilere sahiplendirdik. Adalar’da artık elektrikli araçlar hizmet veriyor.

Adalar ulaşımını kolaylaştırmak için yeni vapur seferleri başlattık. Yeni yollar, meydan düzenlemeleri, kültür sanat etkinlikleri yaptık. Büyükada’da Atatürk Meydanı’nı, İzzet Orbay, Tepeköy, Aydoğdu, Özgürlük ve Demokrasi parklarını; Heybeliada’da Demirtaş ve İsmet İnönü parklarını yeniledik.

Büyükada Taş Mektep’i restore ederek İstanbul’un kültürel hayatına kazandırdık. Büyükada Nizam Camii’yi yeniden inşa ettik ve Adalar halkının hizmetine açtık.

Büyükada Beltur Plajı ve Büyükada Beltur Otel’i hizmete açarak İstanbul içerisinde keyifli bir kısa tatil rotası ortaya çıkardık.

BELTUR Plajları

İstanbulluları maviyle buluşturmak için tüm plajlarımızı sezon öncesinde İstanbullular için hazırlıyoruz. Büyükada, Caddebostan, Florya Güneş ve Menekşe plajlarında duş alanları, şemsiyeler, Beltur büfe ve kafeteryaları, giyinme kabinleriyle hizmet veriyor; denizlerin ve plajların daha temiz kalması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Meydanlar

İstanbul’un tüm meydanlarını yeniliyor; daha kullanışlı, ferah ve modern hale getiriyoruz. Bu kapsamda şehrin önemli meydanlarından Taksim, Kadıköy ve Bakırköy için gerçekleştirdiğimiz tasarım yarışmalarında meydanların projelerini halk oylamasıyla belirleyerek çalışmalara başladık. Karaköy Meydanı’ndaki katlı otoparkı kaldırarak zemin altına aldık. Yeni ve Karaköy’ün dokusuna uygun bir meydan yapmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kabataş’a meydan ve ulaşım merkezi, Esenler ve Gaziosmanpaşa Meydan Mahallesi’ne ise yepyeni bir meydan yapmaya devam ediyoruz.

Beşiktaş, Beyazıt, Mecidiyeköy, Üsküdar Mimar Sinan, Bağcılar, Küçükçekmece Cennet, Kartal Neyzen Tevfik, Maltepe Adalet, Tuzla Tahaffuzhane Caddesi, Esenler Havaalanı Mahallesi, Ümraniye 15 Temmuz Şehitler meydanlarını yeniledik; bu meydanlara peyzaj ve çevre düzenlemelerinin yanı sıra kütüphane ve sanat merkezleri yaparak İstanbullulara sadece geçiş noktası değil kültür noktası olacak meydanlar kazandırdık.

Deprem

Olası İstanbul Depremi’ne karşı İstanbul’un bina stokunu güçlendirmek ve daha dayanıklı ve sağlıklı bir şehir için çalışmalarımızı aralıksız olarak sürdürüyoruz. Bu kapsamda hızlı tarama ile bina tespitleri yapıyor, uygun ve anlaşma sağlanan noktalarda dönüşümleri gerçekleştiriyor ve anlaşmazlıkların giderilerek dönüşümlerin gerçekleşmesine olanak sağlıyoruz.

Kentsel Dönüşüm

Kentsel dönüşüm için bir ön inceleme niteliğindeki hızlı tarama ile bina tespiti yapıyoruz. Şimdiye kadar 110 bin binayı ziyaret ederek 35 bin kadar binada tarama hizmeti verdik. Bu binaların 318 tanesinin en acil şekilde dönüşüme ihtiyacının olduğunu tespit ederek hızlıca kentsel dönüşüm sürecini başlattık. Bir yandan hızla tahliyeler yapılırken diğer tarafta yıkım ve yenileme işlemleri sürüyor. Aynı zamanda saha çalışmalarımızı da devam ettirerek kentsel dönüşümde öncelikli dönüştürülecek binaları belirliyor ve hızla kentsel dönüşüm sürecine dahil ediyoruz.

Aynı zamanda hak sahipleri başta olmak üzere tüm İstanbulluları deprem ve kentsel dönüşüm süreciyle ilgili bilgilendirmek için İBB Kentsel Dönüşüm Mobil Ofisleri’ni hizmete açtık. Bu ofislerimizde İstanbulluların kentsel dönüşümle ilgili sorularını yerinde cevaplıyor, sorunlarına çözüm bulmayı amaçlıyoruz. Yine katılım ve çözüm ofislerimiz, afet eğitimi ve mobil deprem iletişim ofislerimizle İstanbulluların depremle ilgili bilgilendirilmesini sağlıyor, hak sahiplerinin sorunlarına çözüm üretiyoruz.

İstanbul Yenileniyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve yapı ve şehircilikle ilgili iştiraklerinin ortaklaşa olarak yürüttüğü İstanbul Yenileniyor projesi sayesinde ilk kez tek yapıların da dönüşümü başladı. İstanbul Yenileniyor ile riskli yapılardaki hak sahiplerinin arasındaki anlaşmazlıklara çözüm olarak hak sahiplerini müteahhitlerle bir araya getiriyor ve kentsel dönüşüm sürecini yönetiyoruz. Bina yenileme işleminin yanı sıra güçlendirme için de destek sağlıyoruz.

İBB Felaket Kurtarma Merkezi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak şehir verilerini olası İstanbul Depremi’ne karşı koruma altına almak için İBB Felaket Kurtarma Merkezi’ni hayata geçiriyoruz. 9,0 şiddetindeki depreme dayanıklı olarak inşa edilecek merkezde büyük afet durumlarında şehir verileri Ankara’daki merkezde yedeklenerek güvende olacak.

Editör: Haber Merkezi

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.