TEKNOLOJİ: Şirketler bu alanda yer almaya çalışıyor

TEKNOLOJİ: Şirketler bu alanda yer almaya çalışıyor

Marka bilinirliğini artırmak isteyen şirketler, dijital pazarlamaya yöneldi. Sosyal medyada reklamlı gönderiler dışında şimdi de SEO ile markalarının itibarlarını artırıyor.

Arama Motoruyla Yeni Bir Düzen Kuruluyor: SEO ve SEM Günümüzde teknoloji kullanımın artmasından bağlı olarak işverenler veya girişimciler özellikle İnternet üzerindeki faaliyetlerine daha çok ağırlık vermeye çalışıyor. İşletme içi veya işletme dışı bilgiler, İnternet aracılığı ile daha çok kitleye ulaşmayı sağlıyor. Teknolojinin gelişimi ve İnternete ulaşmanın kolaylığıyla birlikte ortaya çıkmış olan dijital pazarlama kavramı geleneksel pazarlamaya nazaran daha çok kitleye hitap ediyor. Dijital pazarlamayla birlikte kelime dağarcığımıza yeni giren iki kavramla
tanışalım: SEO ve SEM.

SEO nedir?
En kısa tanımı ile Arama Motoru Optimizasyonu olarak adlandırılabilir. İnternet kullanıcısını arama motorunda belirlemiş olduğu kelimeler aracılığı ile yaptığı aramada en üst kısımda gördüğü
sonuçlar, SEO ajansları tarafından çalışmalar sonucunda oluşmaktadır. Tüm bu yapılan işlemlere verilen isim Seach Engine Optimization yani SEO’dur. Yapılan bu çalışmalar sayesinde bir işletmenin
arama motorunda üst sıralarda çıkması İnternet kullanıcılarının daha çok dikkatini çekmesini sağlamaktadır. Son zamanlarda rağbet edilen SEO faaliyetleri sayesinde işletmeler, çevresel
faktörlerin en başında gelen rakiplerine karşı üstünlük yakalama şansını elde edebilmektedirler. İşletmelerin önem verdikleri konulardan biri olan hizmetin müşteriye sunulması, SEO faaliyetleri ile
gerçekleştirilmektedir. Google SEO çalışmalarıyla işletmeler, verdikleri hizmetleri arama motorunda üst sıralarda gözükmesini sağlayarak, rakiplerinde bir adım öteye geçerek markalarının duyulabilirliğini artırabilmektedir.

SEM nedir?
Tam açılımı Search Engine Marketing olan bu kavram kısaca arama motoru pazarlamacılığı olarak tanımlanabilir. İnternet kullanıcısı, bir arama yaptığında ilk çıkan tüm sonuçlar organiktir. Burada
sayfaların görüntülenmesi ise ücretsizdir. Öte yandan sayfanın üst kısmındaki sağ sütunda olan başlıklar ise ücretli reklamlardır. Aslında SEM ajansının yaptığı iş tam olarak burada devreye girer.
Çünkü SEM, işvereni olduğunuz bir işletme ile ilgili söz öbeklerini arayan potansiyel müşterilerine bu şekilde reklam verme olanağı sağlar. Bu söz öbeklerine ise anahtar kelimeler denir. SEM, arama
motorlarında anahtar kelimelerin aratılması sonucunda gerçekleşen bir görüntülenme çalışmasıdır.

Potansiyel müşteriye ulaşmanın yolu: SEO ve SEM
İşletmelerin kullanmış olduğu bu iki farklı yöntem biri optimizasyonken diğeri optimizasyon sonucunda doğan pazarlama yöntemleridir. Daha fazla kitleye ulaşma ve kitlelere ulaşıp pazarlama kısmına
geçilmesi amaçlanmaktadır. SEO ve SEM, her işlemin online olarak halledildiği günümüzde işletmelerin dikkat etmesi ve uygulaması gereken iki çalışmadır. Bu uygulamalar sayesinde potansiyel
müşterinin dikkatini üst sonuçlar çekerken, online alışveriş için eyleme geçmesi hızlanır.

Web sayfasının trafiğini ve marka bilinirliğini arttırmak isteyen şirketler, kaliteli ve tecrübeli bir SEO ajansı ile iletişime geçerek marka bilinirliğini en üst noktaya çıkarmak için önemli bir başlangıç yapabilirler.

SÖZCÜ

Sadece paylaşmak için...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*