Yağsız bir vücut

SAĞLIK: Yağsız bir vücut için öneri!

Göbeğinizdeki fazla yağlardan kurtulun; kalp krizi riskinizi de %18 azaltın. Florida Atlantic University’deki Charles E. Schmidt College of Medicine tarafından yapılan yeni bir araştırma, yağlı bir vücuda sahip olmanın, aralarında yüksek tansiyon, insülin direnci ve lipid bozuklukları gibi birçok sağlık sorununa yol açabileceğini ortaya koyuyor.

Özet: Sağlığınız için göbeğinizi eritmeniz ve yağsız bir vücuda kavuşmanız şart.

Bu işi pratik yöntemlerle halletmenizi sağlayacak reçeteniz ise bizde. Bu taktikleri izleyin; hem kilo verin hem de yağsız ve kaslı bir vücuda kavuşun.

Yemeklere sirke takviyesi

Sirkeyi sıkça kullanmadığınıza eminiz. Fakat Journal of Agricultural and Food Chemistry’de yer alan bir araştırmaya göre, sirke sayesinde vücuttaki yağ depolanmasını önleyebilir ve kilo almayı %10’a kadar engelleyebilirsiniz. Sirkenin içerisinde bulunan asetik asit ise yağların parçalanmasında görev alan proteinleri arttırarak bel çevrenizin incelmesine yardımcı oluyor. Sebzelerinizi haşlamadan önce bir çay kaşığı sirke ekleyeceğiniz suda bekletin; etlerinizi ızgaradan önce sirke ile marine edin ya da yemeklerinizi sirke ile tatlandırın.

Alerjileri tolere edin

Burnunuz mu akıyor? Alerji ilacı kullanmadan önce bir daha düşünün. Obesity’de yer alan bir çalışmaya göre, alerjiyle mücadele etmek adına antihistaminik ilaç kullanan erkeklerin yaz aylarında aşırı yemeye bağlı olarak kilo alma ihtimalleri %55 artıyor. Araştırmacılar, histaminin bastırılmasına bağlı olarak yağ metabolizmasının yavaşladığından ve iştahın açıldığından şüpheleniyorlar. Bir sonraki alerji atağında ilaç kullanmaktan ziyade doğal mücadele yöntemlerini değerlendirebilirsiniz.

Sossuz salata olmaz

Salata yemeniz kilo vermenize yardımcı olabilir; fakat kullandığınız sos, tüm emeklerinizi sabote edebilir. Illinois Üniversitesi araştırmasına göre zeytinyağı, bal ve az tuzlu soya sosu, salata sosu için en iyi kombinasyon. Antioksidan açısından zengin olan bal, hazır olarak alabileceğiniz salata soslarında bulunan rafine tatlandırıcılara sağlıklı bir alternatiftir. Dahası, omega-3 zengini yağların oksidasyonunu durdurarak, kilo vermeniz için %100 fayda sağlamalarını garantiler. Bir birim bal, bir birim soya ve 2 birim zeytinyağı kullanın.

Masaj yaptırın

Iranian Journal of Health and Physical Activity’de yer alan bir araştırmaya göre, göbek bölgenize her gün uygulatacağınız 15-20 dakikalık bir masaj, ciddi miktarlarda yağ yakmanıza yardımcı oluyor. Masaj yolu ile lokal metabolizma adı verilen işlemde artış meydana geliyor ve yağlar, biyolojik olarak yakılabilir hale geliyor.

Doğru protein shake seçimi

Kalori yakımınızı desteklemek için doğru shake seçimi önemli. Antrenmanın ardından whey protein tercih edin. Zira İsviçre’de yapılan bir araştırmaya göre whey protein, kalori yakımını destekliyor ve diğer protein kaynaklarına kıyasla kaslarınızı daha çok hedefliyor.

Az yağlı atıştırmalıklara hayır

Journal of Marketing Research’te yer alan bir araştırmaya göre, az yağlı atıştırmalıklar tercih edilirse, alınan kalori miktarı %28 daha fazla oluyor. İnsanlar genellikle az yağlı atıştırmalıkların daha sağlıklı olduğuna inanıyorlar. Ancak, az yağlı atıştırmalıkların her daim daha az kalori içeriyor oldukları gibi bir kaide yok. Özetleyecek olursak, kilo vermek için az yağlı değil, tam yağlı atıştırmalıkları tercih edin.

Günlük takviye alın

Washington Üniversitesi verilerine göre, en az 150 mg DHA ve 200 mg EPA içeren balık takviyelerinden her gün almanız, vücudunuzun kas inşa etme kapasitesini 2’ye çıkaracaktır. Bu omega-3 yağları, vücudunuza, proteinleri kasa çevirmeye yönlendirecek sinyaller yollar.

Kahvaltıda düşük glisemik indeksli beslenin

Journal of Nutrition’da yer alan bir araştırmaya göre, eğer kahvaltınızı düşük glisemik indeksli besinlerden oluşturursanız, antrenman sırasında %5 daha fazla yağ yakarsınız. Aklınızda bulunsun.

MEN’S HEALTH TÜRKİYE

Sadece paylaşmak için...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*