LYS

EĞİTİM: LYS’de ortalama rekoru

Bu yıl LYS sonuçlarına göre başarı seviyesinde artış yaşandı. Çoğu alanda son 5 yılın en parlak sınavı oldu. Uzmanlara göre, soruların kolaylığı ve açık uçlu sorular ortalamaları yükseltti.

LİSANS Yerleştirme Sınavları (LYS) sonuçları açıklandı. 1 milyon 506 bin 504 adayın girmeye hak kazandığı LYS’de, bu yılki sınav istatistiklerine göre, tüm adaylarda Türk dili ve edebiyatı hariç ortalamalar arttı. Edebiyat ortalaması bu yıl düşmesine rağmen bu test öğrencilerin hâlâ en başarılı olduğu alan. Adaylar bu yıl soruların yüzde 40’ını doğru cevapladı.

FENDE 3’TE 1

Adayların matematikten sonra en çok zorlandığı fizik, kimya ve biyolojide son yılların rekorları kırıldı. Öğrenciler, kimya ve biyolojide her üç sorudan birini doğru yanıtlarken, fizikte de ortalama neredeyse iki soru daha yükseldi. Her üç testte de son 3-4 yılın en iyi ortalamaları geldi.
LYS’nin ilk defa uygulandığı 2010’dan beri adayların en düşük başarıyı gösterdiği matematikte bu yıl ortalama yükseldi. Ancak LYS 2017’de matematik ile geometri soruları tek bir testte adaylara yöneltildi. 2016’da ayrı testler olan matematik ve geometri ortalamaları toplandığında 14.07 yakalanırken, bu yıl neredeyse 16 soruya yaklaşıldı.

Feslefe grubu, Coğrafya-2 ve Coğrafya-1’de adaylar, soruların yüzde 36’dan fazlasını doğru yanıtladı. Tarih ve Coğrafya-1’de 2011’deki rekora yaklaşıldı.

Adaylar, tarihte 17.70, Coğrafya-1’de ise 9.30’luk ortalamalara geldi.

DİLDE NET ARTTI

Diğer testlerde olduğu gibi Almanca, Fransızca ve İngilizce’de performans bu yıl daha iyi. Ortalama Almanca’da 4, İngilizce’de yaklaşık 3 soru daha arttı. Fransızca’da 2016’daki 31.05, 31.14’e yükseldi.

Sorular kolaydı
Salim Ünsal (Rehberlik Uzmanı): Bu yıl da, 2016’daki gibi sorular kolaydı. Türk dili ve edebiyatı hariç tüm testlerde ortalamalar arttı. Çoğu testte son yılların en iyi ortalaması yapıldı. İlk defa LYS’de çıkan açık uçlu sorular da ortalamayı yükseltti. Bu ayırt ediciliği etkiliyor. Çok çalışanla, daha az emek harcayanı kolay sorunca istediğiniz gibi sıralayamayabiliyorsunuz. Bu sınavlar eğitim performansını ölçmek için uygun değil, adayları sıralamak için yapılıyor.

HÜRRİYET

Sadece paylaşmak için...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*