Booking. com

TURİZM: Tartışma büyüyor

Turizm sektöründe ‘Booking.com’ gerilimi artıyor. Geçen yıl azalan turist sayısı nedeniyle, turizm zor dönem geçirdi. Konu ile alakalı cevabını TÜRSAB yarın otelcilere açıklayacak.

TÜRSAB, 2015’te ‘Booking. com’a dava açmıştı. Nedeni ise, seyahat acentaları arasındaki haksız rekabetin önüne geçmekti. Sitenin Türkiye’deki faaliyetlerinin durdurulması için açılan davayı, İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin de tedbiren durdurma kararı vermesinden dolayı otel işletmecileri TÜRSAB’a tepki gösterdi. Çağdışı kalmak ve turizm sektörüne darbe vurmakla ilgili TÜRSAB’a suçlamalarda bulundular.

Booking. com
Booking. com

ETİK Yönetim Kurulu Başkanı ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “Görüldüğü gibi başka bir pazarda olmayan çok hızlı bir büyüme içinde turizmde online rezervasyon sistemi. Bu sistemi en çok Kuzey Amerika, Asya, Pasifik ve Avrupa kullanıyor. AB pazarından Türkiye’ye yapılan uçak rezervasyonlarının yüzde 67’si, konaklama rezervasyonlarının ise yüzde 55’i online sistem üzerinden gerçekleşiyor. Türkiye’de turizmde geleceğin sistemi olan online rezervasyon sisteminin dışında kalamaz. Biz bu çağdışı, yasaklı anlayışla online pazarda olamayız. Dolayısıyla bu hatanın eninde sonunda düzeleceğine inanıyoruz” söyledi ve “Dünyada 1.2 milyar üyesi olan Booking.com günde 1.7 milyon rezervasyon gerçekleştiriyor. Gerçekte ABD merkezli bir işletme olmasına rağmen Avrupa operasyonlarını Hollanda’daki şirket üzerinden gerçekleştirdiği için şirketin son dönemde Hollanda bağlantıları üzerinde durulmasına da bir anlam veremiyoruz” dedi.

Booking. com
Booking. com

Mehmet İşler, konu hakkında ek olarak şu sözleri dile getirdi:

“Booking.com bir seyahat acentesi değil. Alıcı ile satıcının buluştuğu bir portaldır. Acente olmayan bir internet portalını, 1618 Sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu ile yargılayamayız. Bu sistem sayesinde Kars’ta bir pansiyon bile eşit fırsat bularak tüketicinin karşısına çıkma imkanı buluyor. Peki TÜRSAB neden bu başarıyı yakalayıp Kars’taki bir pansiyon için fırsat eşitliği yaratmıyor? Oysa yasayla verilmiş çok ciddi gelirlere sahip. Booking.com’un getirdiği haksız rekabet değil, tam tersine adaletli bir fırsat eşitliği sunuyor. Booking. com bizim son tüketici ile bire bir aracısız buluştuğumuz ve mutlu olduğumuz bir platform. Size ne oluyor? Siz son tüketiciyi mi, aracıyı mı düşünüyorsunuz? Tek derdiniz var, o da cebinize giren para. Bu ülkenin istihdamını, ekonomisini ve yatırımlarını ve koskoca sektörü heba etmektir, düşüncesizce bir yaklaşımdır.”

TÜRSAB’ın çağa ayak uyduramadığını ifade eden Mehmet İşler, “Devletin vergi kaybını devletin kurumları denetler ve gerekiyorsa dava açar. Vergi kisvesi ile yasaklama talebini samimiyetsiz buluyoruz. Bu yasaklamadan sonra devlet daha çok vergi mi kazanıyor? Hayır. Ben de kazanmıyorum, son tüketici de kazanmıyor. Kim kazanıyor? Karşımızdaki Yunan adaları!” diyerek, “TÜRSAB üyelerinin de hizmet aldığı bir sisteme engel oluyor.TÜRSAB çağa ayak uyduramadı. Enerjisini yasaklamalara ayıracağına, online sistemin içinde yer almaya ayırması gerekiyor” şeklinde konuştu.

Sadece paylaşmak için...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*