EĞİTİM: Öğrencileri ‘canlı tablo’ oldu

EĞİTİM: Öğrencileri ‘canlı tablo’ oldu

Resim çizme yeteneği olmadığını düşünen öğrencilerin üzerinde özellikle duran Resim öğretmeni Burcu Cunneen, akrilik boyama tekniğiyle öğrencilerden canlı tablo yaptı.

Fethiye’nin Esenköy Mahallesi’ndeki Esenköy Şehit Er Asım Özdemir Ortaokulu’nda 13 yıl önce göreve başlayan görsel sanatlar ve resim öğretmeni Burcu Cunneen, öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkarmak ve özgüven kazandırmak için farklı yöntemler geliştirdi.

Muğla’nın Fethiye İlçesi’nde görsel sanatlar ve resim öğretmeni 38 yaşındaki Burcu Cunneen, öğrencilerinin sanata ilgisini artırmak için alışılmış tekniklerin dışına çıktı. Resim çizme yeteneği olmadığını düşünen öğrenciler üzerinde özellikle duran Burcu öğretmen, akrilik boyama tekniğiyle öğrencileri resimlere dahil etti.

Okul bahçesinde kurduğu atölye için cilde zararsız bitkisel boyalar temin eden Cunneen, haftalık derste öğrencilerin elbiseleriyle birlikte yüzünü, ellerini ve saçlarını boyadı. Aynı renklere boyanmış güneş gözlükleriyle önceden hazırlanmış platformun önüne geçen öğrenciler 3 boyutlu tuvaller oluşturdu. Tuvaller yarattığı göz yanılgısı nedeniyle ilgi çekti. Küçük yaştaki bazı çocuklar boyalı öğrencilere dokunarak, resimlerin gerçek olup olmadığını anlamaya çalıştı.

“BOYALARI YEDİK”
Kalıplaşmış eğitim tekniklerinin dışına çıkarak öğrencilerin sanata ilgisini artırmayı amaçladığını anlatan Burcu Cunneen, derslerinde A4 kağıtları yerine büyük tuval bezleri kullandığını söyledi. Öğrencilerin hayal güçlerine yansıtmak için A4 kağıdından daha büyük alanlara ihtiyaç duyduğunu belirten Cunneen, atölye çalışmaları sırasında içine şırıngayla gıda boyası doldurdukları jöleleri daha sonra öğrencileriyle birlikte yediklerini kaydetti. Dersinde 5 duyu organını birden kullanmayı hedeflediğini anlatan Cunneen, öğrenciler sürekli sınav odaklı çalıştıkları için resim, müzik ve spor derslerinin atıl dersler olarak kaldığını hatırlattı.

“YETENEK KATLİAMI YAPILIYOR”
Estetik kaygısı ve eleştiri korkusu yaşayan öğrencilerin resim dersinden tamamen koptuğunu belirten Cunneen, “Öğrenciler ‘Ben becerikli değilim o yüzden resim yapmamalıyım’ düşüncesine kapılıyor. Müzik ve spor alanlarında da aynı durumu yaşayan çocuklar tamamıyla ‘kendini ifade edemeyen’ durumda kalıyor. Aynı öğrenci Matematik ve Türkçe gibi derslerde de başarılı olamazsa problem öğrenci haline geliyor. Bu nedenle derslerimde kurallar farklı. Dersimde hata yapmak serbest ve estetik kaygısı yok. Yetişkinler estetik kaygıları nedeniyle çocukları resimden soğutuyor. Ebeveynler ve okul sistemi olarak tamamen yetenek katliamı yapılıyor” dedi.

“3 BOYUTLU RESİMLER ORTAYA ÇIKTI”
Resme yeteneği olmadığını belirten öğrencilere, ‘Madem resim çizemiyorsun, o zaman insanları boyarsın’ dediğini kaydeden Cunneen, “Öğrencilerimizle önce platformlar oluşturduk ve ardından öğrencilerimizi boyadık. 3 boyutlu resimler ortaya çıktı. Resim yapamayan öğrenciler, resimlerin içinde yaşamaya başladı. İnanılmaz bir heyecan verdi. Okulda resim dersimiz kasırga gibi esiyor. Bütün öğrencilerim bu resimlerin içinde yer almak istiyor. Bu teknik onlarda inanılmaz özgüven oluşturdu. Sanat güzelliktir ve güzellik bulaşıcıdır. Biz bu güzelliğe burada mahallemize, velilerimize ve öğrencilerimize bulaştırıyoruz” diye konuştu.
“RESMİ ÇOK SEVMEYE BAŞLADIM”
Öğretmeni tarafından tüm vücudu boyanan 11 yaşındaki Saliha Karadere ise ailesinden izin alarak yapılan boyama sonrası ortaya çok güzel ve keyifli bir çalışma çıktığını söyledi. Karadere, “Öğretmenimin yaptığı çalışmanın ardından resmi çok sevmeye başladım. Evde de resim yapacağım. Bazı arkadaşlarım bana güldü. Ancak bu boyaların içinde olsalardı, onlar da çok keyif alırlardı” dedi.
Öğretmenine kendisini boyadığı için çok teşekkür eden öğrencilerden 11 yaşındaki Selinay Öykü Sarı da çok keyifli bir atölye çalışmasında yer aldığını aktardı. Sarı, gelecekte resim öğretmeni olmak istediğini kaydetti.

Kaynak: Sözcü

Sadece paylaşmak için...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*