Geleceğin teminatı çocukların, onlara en iyi imkanları sağlamaya çalışan velilerin ve ülkenin her köşesinde büyük fedakarlıklarla hizmet veren öğretmenlerin coşkusunu yürekten paylaştığını bildiren Başbakan Yıldırım, okul öncesinden üniversiteye bütün öğrencilerin çağın gereklerine uygun eğitim almaları, teknolojik imkanları en yüksek seviyede kullanmaları ve eğitim fırsatlarından aynı derecede faydalanmaları için hükümet olarak çalıştıklarını vurguladı.

EĞİTİM: Milli Eğitim Bakanlığı’ndan öğrencilere mutlu haber

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sistemini yenilemek için çalışma başlattı. Ders sayısı ve saati azaltılacak, daha basit müfredata geçilecek.
Milli eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, Bakan Nabi Avcı’nın talimatıyla yaptıkları çalışmayı anlattı. Tekin, ders sayısının ve saatinin azalacağı yeni dönemde Milli Eğitim Bakanlığı’nın en önemli çalışma konularından birinin müfredat olacağını açıkladı. Öğrencilere ağır gelen müfredatın sadeleştireceğini açıklayan Tekin şöyle konuştu:”Bu süreç, öğrenciler, öğretmenler, il, ilçe yöneticileri, Talim ve Terbiye Kurulu ve akademisyenlerle bu konuda nasıl bir adım atmamız gerektiği, yol haritamızın nasıl olacağı tartışılıyor. Temel hedefimiz müfredatımızı basitleştirmek, hacmini daraltmak, bilgiden çok analiz yeteneklerini geliştirecek bir müfredata kavuşturmak.”
Tekin, ilgili genel müdürlüklerin kendi bünyesindeki okulların müfredat analizlerini yaptığını söyledi. Bu çalışmaların ardından müfredatta yapılacak yenileme sürecine ilişkin çalıştaylara başlanacağını bildiren Tekin, ardından Talim ve Terbiye Kurulu’nun onayına sunularak yürürlüğe konulacağını belirtti.Müfredat çalışmalarında kabaca üç önemli husus üzerinde durulduğunu kaydeden Tekin, “Bir tanesi, haftalık ders saatlerinin çok fazla olduğunu hepimiz eleştiriyoruz. İkincisi ders sayısı itibarıyla bir yığılma var. Üçüncüsü de derslerin içerikleri çok ağır. Dolayısıyla çocuklarımıza elinde çok hacimli ders kitapları vermek durumundayız. Bu üç eleştiriyi ortadan kaldıracak yeni bir müfredat süreci ortaya çıkacak. Çalıştaylar neticesinde ortaya çıkacak tablo Sayın Bakanımıza arz edilecek ve talimatları doğrultusunda gerekli adımları atacağız” şeklinde konuştu.
4+4+4 sisteminin 4 yılına ilişkin önemli sonuçlar elde edildiğini savunan Tekin, “4+4+4 sayesinde okullaşma oranı nihayet Avrupa ortalamalarına doğru seyrediyor. Kanun yürürlüğe girdiği zaman Avrupa ülkelerinde ortalama 10 yıl eğitim söz konusuydu. Türkiye’deki bir çocuk ortalama 6,1 yıl eğitim kurumlarımızda bulunmaktaydı. 4+4+4 sonrası Avrupa Birliği rakamlarına yaklaşma eğiliminde. Türkiye’de ortalama okullaşma oranının yüzde 90’lara yaklaştığı görülüyor” diye konuştu ve sistemin kararlılıkla süreceğini kaydetti.
Türkiye Futbol Federasyonu ile ortaklaşa düzenlenen ve Fatih Terim’in koordine ettiği Futbol Lisesi modeline değinen Tekin, “Meslek lisesinin akademik derslerini biz, kalan kısımlardaki mesleki dersleri de sektörün yönlendireceği bir sistem oluşturmak istiyoruz. Bununla ilgili uzun zamandır çalışmalarımız devam ediyor. Güzel sanatlar liselerinin de her bir güzel sanat dalıyla ilgili mesleklerinde yetkin olan kişiler tarafından eğitim verilen bir projeksiyona kavuşmasını arzu ediyoruz” dedi.
Danıştay’ın özel öğretim kurumlarına ilişkin genelgedeki “en fazla 3 bilim grubunda kurs açılabileceği” düzenlemesinin yürütmesini durdurmasının ardından Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) yeni düzenleme yapıldı. Düzenlemeyle özel öğretim kurumlarının 5 bilim grubunda kurs açabilmesine imkan sağlandı. Yönetmelik değişikliğine göre, özel öğretim kursları, Türk dili ve edebiyatı, matematik, fizik, kimya, biyoloji, tarih, coğrafya, felsefe grubu olarak belirlenen bilim gruplarından en fazla 5 bilim grubunda eğitim verebilecek. Önceki yönetmelikte en fazla 3 bilim grubunda eğitim verilebileceğine yönelik düzenleme bulunuyordu.

Sadece paylaşmak için...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*