FMV Işık Üniversitesi Kurucu Rektörü ve Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Sıddık Yarman, Türkiye Özel Okullar Derneği  (TÖZOK) 15’inci Geleneksel Eğitim Sempozyumu’nda, çok çarpıcı bir açış konuşması ile özel okul temsilcilerinden oluşan bin 700 kişiye hitap etti.

EĞİTİM: Prof. Dr. Sıddık Yarman: “Eğitim sanat, spor ve kültürle beslenmeli!”

Prof. Dr. Sıddık Yarman, “Sanat, spor ve kültürle beslenmemiş bir eğitim altyapısında ne temel, ne de uygulamalı eğitim olabilir” Dedi.
FMV Işık Üniversitesi Kurucu Rektörü ve Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Sıddık Yarman, Türkiye Özel Okullar Derneği (TÖZOK) 15’inci Geleneksel Eğitim Sempozyumu’nda, çok çarpıcı bir açış konuşması ile özel okul temsilcilerinden oluşan bin 700 kişiye hitap etti.

Detaylar:

Elektroniğin Dahisi olarak tanınan, İstanbul Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Başkanı, FMV Işık Üniversitesi Kurucu Rektörü ve Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Sıddık Yarman açış konuşmasına başlarken, “Ülkemizde yaşanan menfur olaylarda hayatını kaybeden şehitlerimize Allah’tan rahmet, ailelerine başsağlığı diliyorum. Ülkemizin, devletimizin, halkımızın başı sağ olsun” dedi.

2035 VİZYONU KALİTELİ EĞİTİMCİLER İLE YAKALANIR

Prof. Dr. Sıddık Yarman, tüm eğitim kurumlarının programlarını ülkenin ve dünyanın piyasa ihtiyaçlarında belirlemesi gerektiğini söyleyerek konuşmasına başladı. Yarman, ülkemizde 2035 yılına kadar elektronik sektöründe yaklaşık 500 bin elektrik-elektronik mühendisine ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Bu mühendislerden yaklaşık 50 bininin yaratıcı, girişimci, araştırmacı olması gerektiğini vurguladı. Bu mühendislerin 200 bininin servis sektörü, kalan 250 bininin üretim sektöründe kalması gerektiğinin altını çizdi.

SANAT, SPOR VE KÜLTÜRLE BESLENMEMİŞ BİR EĞİTİM ALTYAPISINDA

NE TEMEL, NE DE UYGULAMALI EĞİTİM OLABİLİR

Prof. Dr. Sıddık Yarman, “Kaliteli öğrenci ancak kaliteli öğretmenlerin elinde yetişir” dedi. İlk ve ortaöğretimde özellikle çocuklarımızın temel bilimlerde alt yapısının geliştirilmesine işaret etti. Matematik, fizik, kimya, biyoloji, doğa bilimleri bilmeyen bir mühendisin yaratıcı, yenilikçi, gelişimci bir mühendis olamayacağını da vurguladı.

“Sanat, spor ve kültürle beslenmemiş bir eğitim altyapısında ne temel, ne de uygulamalı eğitim olabilir” diyen Prof. Yarman, yaratıcı mühendis yetiştirebilmenin en alt katmanının saha eğitimi olduğunu vurguladı.

Sadece paylaşmak için...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*